lördag, april 25

Vår med sommarväder




Nu när det är vår och äntligen lite sommarväder ute så har jag längtat ut och då främst till en balkong eller en uteplats av någon sort. Jag har provgungat en hammock och drömt om en sådan, funderat på i vilket vädersträck som man borde ha sin balkong för att få störst nytta av den och jag har övervägt att knalla över till någon familj med trädgård och fråga om jag kan hjälpa till med något... Våren ställer till tokigheter för oss alla, det är kanske den där mörka och långa vintern som ställer till det, vad vet jag. Det jag vet är att jag blir som förbytt på våren, även om vintern är min favoritårstid... Nu börjar folk prata om att resa utomlands, för att se våren i Paris eller Amsterdam, om var de ska tillbringa sommaren och vilka veckor de ska ta semester, för att inte tala om alla människor som helt plötsligt måste ut och promenera på lunchen eller tar långa fikapauser bara för att få vända sina bleka vinteransikten mot solen...

Angående hammockar är jag lite fascinerad att betydelsen skiljer sig så på svenska och engelska, en engelsk hammock är ju en hängmatta... Där tycker jag att det svenska ordet är bättre, undrar vad det heter på norska? Jag letade lite efter en bra bild på en hammock och trillade in på timtim.com där man faktiskt kan färglägga bilder, precis som man en gång gjorde i de målarböcker som man lekte med när man var liten. Jag letade lite efter hängmattebilden en stund men nöjde mig med det här paret istället. Det är ännu ett ganska säkert vårtecken (och var också lite enklare att färglägga).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar