lördag, maj 16

Barnprogram

Nu har jag sett mitt första avsnitt av Vilse i pannkakan. Det var det första avsnittet som jag trillade över på Youtube av någon underlig anledning. Barnprogram är ju ett kapitel för sig och alla har vi väl både roliga och även en del traumatiska minnen av just barnprogrammen. Jag hörde inte till Vilse-generationen, utan snarare till Björne med Eva och Robert som gäster, till Disneydags på fredagar, till Pippi Pelikan och någon reprissändning av Fem myror är fler än fyra elefanter. Jag följde sommarprogrammet Tippen båda somrarna det gick och älskade Ika i rutan. Idag har jag sett hur hon övar på att vara modig och på att skrämmas och det här introt ger mig en massa härliga minnen:



Jag undrar vad dagens barn kommer att säga lika många år senare som jag nu återigen tittar på Ika i rutan om de program de tittar på? Hur kommer Teletubbies och Spunge Bob att ses i den tiden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar