söndag, maj 31

Midsommar






















Nu har jag planerat min midsommar och kunde inte låta bli att leta reda på lite kuriosa om denna speciella högtid.

"Midsommarnatten var enligt folktron en magisk natt, i kärlekens tecken. Det är den på sätt och vis fortfarande; det är under årets längsta natt svenskarna sätter sina relationer på prov. Under alkoholens påverkan kommer sanningarna fram, och det kan leda till äktenskap såväl som till skilsmässa."

Det var ord och inga visor, det där... Sådär skrivs det på Sweden.se och så kanske det är...

Bilden ovan tycker jag mycket väl symboliserar min bild av midsommar
-Himlen är lite smått molnig och det är bara en tidsfråga till de större molnen drar in och vi får några skvättar regn.
-Barnen är inte så intresserade ännu, nu är det mer de vuxna som är fascinerade över spektaklet.
-Midsommarstången är mer grön än fylld med blommor.

Vad mer ska man säga och vad mer kan man begära? Några svenska jordgubbar kanske och någon färskpotatis... Jag hoppas på att få plocka en blomma eller två, skulle jag få lite dansat kring en midsommarstång skulle jag bli ytterst glad. Innerst inne bor nog ett litet barn, trots allt.

1 kommentar:

  1. Jag ska nog se till att du ska få uppfylla dina önskningar!! Midsommar på Ärtnäs brukar bli helt underbart!

    SvaraRadera