måndag, juni 1

Nej, så tjock du har blitt



När jag tidigare idag hörde den här låten av Fernandoz för första gången så började jag undra om det här var på riktigt... Hittade även Ole Ivars (använder de inte z i alla dansbandsnamn i Norge som de gör i Sverige?) som sjunger samma låt på norska, men tänker inte försöka klura ut vilka som var först. Värmländskan tyckte åtminstone jag var roligare än norskan.

Jag måste dock varna för att den här låten har en tendens att fastna och det kan eventuellt misstolkas lite om man går omkring och gnolar "nej, vad tjock du har blitt"!

Det var ungefär lika roligt att hitta den är låten som det var när jag hörde den gamla låten Bimbo (text på Wikipedia) med Jim Reeves för första gången på en av pappas gamla LP-skivor, videon hittar ni här. Även denna finns i norsk version, men heter då Bingo istället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar